خانه سلامت بیماری ها بگو چطور روزانه آب بیشتری بنوشم؟

بگو چطور روزانه آب بیشتری بنوشم؟

۰
14
راهکارهایی برای نوشیدن آب بیشتر در طول شبانه روز

راهکارهایی برای افزایش دفعات نوشیدن آب در طول شبانه روز

نوشیدن آب

اندک + ۱۵سال اندک همیشه آب در دسترس داشته باشید
برای بیماریتان به پزشک مراجعه می کنید و او به شما توصیه می کند بیشتر آب بنوشید. چطور یادمان بماند آب بنوشیم و با چه فاصله ای باید این کار را کرد تا معده انباشته از آب نشود و نوشیدن آب زیاد شکنجه به نظر نرسد. راهکارهای آسانی وجود دارد تا عادت کنیم روزانه آب بیشتری بنوشیم که در این مقاله به آن اشاره شده است.

چرا باید آب زیاد نوشید؟

چرا باید آب زیاد نوشید؟

دلایل زیادی برای نوشیدن آب کافی وجود دارد و موجب پیشگیری و درمان خیلی از بیماری هاست. اما مهم ترین های آن را برایتان خواهیم گفت تا انگیزه تان برای نوشیدن آب کافی زیاد شود.

  • نوشیدن آب موجب تعادل مایعات در بدن می شود. بدن ما ۶۰ درصد از آب تشکیل شده. وقتی بدنتان دچار کمبود آب شود مغذ مکانیسم تشنگی را فعال می کند. اگر زمانی که تشنه اید آب ننوشید آنگاه به بدنتان آسیب خواهید رساند.
  • آب به کنترل میزان کالری کمک می کند. سالهاست آنهایی که رژیم لاغری دارند برای کاهش وزن مقدارزیادی آب می نوشند. با اینکه تاثیر معجزه آسایی ندارد اما کمک می کند تا کالری بیشتری بسوزانند و سریع تر وزن کم کنند. در این رابطه مقاله بگو چطور سریع وزن کم کنم؟ به شما بیشتر توضیح خواهد داد.
  • نوشیدن آب باعث بالا رفتن انرژی عضلات خواهد شد. سلول هایی که مایعات کافی به آنها نمی رسد نمی توانند تعادل مایعات را برقرار کنند و با عث ضعف عضلانی خواهند شد. مخصوصا زمانی که فعالیت فیزیکی بالایی دارید باید مایعات بیشتری بنوشید تا قدرت عضلانیتان افت نکند.
  • نوشیدن آب برای پوستتان خوب است. کم آبی موجب خشکی و چروک پوست خواهد شد. نوشیدن آب بیشتر رطوبت پوست را حفظ می کند و موجب شادابی بیشتر پوست خواهد شد.
  • آب به عملکرد کلیه کمک می کند. مایعات بدن به دفع سموم کمک می کندو سموم باقی مانده نیتروژن اوره خون است که توسط کلیه به صورت ادرار از بدن خارج می شود. اگر مایعات مصرفیتان کافی باشد کلیه در تسویه بدنتان بهترین عملکرد را خواهد داشت.
  • آب سیستم گوارش را بهبود می بخشد. نوشیدن آب کافی از یبوست پیشگیری می کند. اگر آب کم بنوشید روده بزرگ آب بیشتری جذب می کند و موجب یبوست می شود.

راهکارهایی برای افزایش دفعات نوشیدن آب

راهکارهایی برای افزایش دفعات نوشیدن آب

  • کمی طعم و مزه به آب آشامیدنی بیفزایید. حلقه لیموترش، خیار، برگ یا عرق نعنا، عرق بهار، گلاب و هر چیزی که طعم آب را بهبود بخشد به آن اضافه کنید. اگر عرقسات گیاهی استفاده می کنید بسیار رقیق شده و کم حجم اضافه کنید.
  • به خودتان عادت دهید بعد از تکراری ترین فعالیت روزانه یعنی رفتن به دستشویی آب بنوشید.
  • همیشه هر کسی از شما پرسید نوشیدنی چی میل دارید بگویید یک لیوان آب.
  • قبل از هر غذا یک لیوان آب بنوشید.
  • از یک اپلیکیشن تلفن همراه مانند Daily Water Free برای شمردن تعداد لیوان های آب استفاده کنید.
  • آب را جایگزین نوشیدنی های شکری کنید.
  • همیشه یک بطری آب دم دستتان داشته باشید.
  • غذاهای آبکی مصرف کنید. سوپ، میوه های آبدار، سالاد کاهو و خیار و آبگوشت مثال های خوبی هستند.
  • بطری آب را با خود همه جا حمل کنید.
  • در محل کارتان کولمن یا آبسرد کن بگذارید.
  • انتخاب اولتان برای رفع تشنگی آب باشد.

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
بارگذاری بیشتر در بیماری ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی کنید

بگو چطور در تعطیلات عید چاق نشوم؟

راهکارهایی برای کنترل وزن در ایام پرخوراکی تعطیلات عید و نوروز تعطیلات عید     یک سال زحمت…